2 juli 2009

Djur i natur & MC sugen som attans.


Coco den lilla odräglingen och våran cafée spindel.

Inatt har jag inte sovit en blund, somnade dock mellan 6 - 8:30, sen tvingade jag mig att inte somna när jag blev trött på förmiddagen så jag hoppas jag tvärsomnar i kväll.

Igår var det så mycket mygg på kvällen så jag åkte hem och gömde mig, satt på cafeet i skymningen med långärmat och långbyxor som vanligt men igår svärmade det verkligen runt mig och jag satt och lekte med mobilen och det kom myggor och satte sig på de 2 cm av mina fingrar som stack fram plus på tårna. Just skymningen, eller före också, vid cafeet är det galet mycket mygg. Man hinner inte vara där 30 sek utan att bli biten helt ärligt. Så där sitter jag i tjocka kläder i 35 grader och ser dum ut, men vad gör man.

Vi har haft Coco på besök, en stackars vovve som saknar uppfostran helt och hållet. Men han är ju söt och liten så han behöver inga regler utan kan få vara helt uppspelt och stirrig, nåt i den stilen som många småhundsägare verkar tänka världen över.


...the story goes on.
Ingen ägarbok har kommit fast den skickades från Suzuki på Samui för över en vecka sen och kvittot med tracing numret på hade tjejen tappat bort. Igår lät vi en poliskompis ringa upp henne och hon vid höll att hon skickat det redan.

Idag ska vi kolla vem som står som ägare genom att kontakta motsvarigheten till bilregistret. jag tjatade att det måste finnas ett telenummer så man inte behöver åka dit, men ingen känner ju till det så jag åkte ner på Honda här i Kamala och frågade om dem hade numret och enligt dem verkar det finnas massa olika beilregister så jag var tvungen att veta vilken jag skulle ha numret till. Jag gav upp. Thailand i ett nötskal, dem har egna ideer om ALLT och inget funkar bra. Ska ner snart igen och höra.

Igår efter vi pratade med tjejen på Samui och jag inte fått boken vart jag så förbannad, hela dagen sabbad. Det tar lite väl mycket tid både i verkligheten och i tankarna att hålla på med det här. Dessutom var det ett gäng småsaker som ställde till det ännu mer. Bla hade jag inte ätit mer än en tallrik gröt vid 18 tiden när vi var och handlade så jag köpte två bröd-bulls grejer som jag ätit förut som ska innehålla kyckling. TYVÄRR hade hönsjärnorna på Carrefour lagt fel bulle på fel plats så se var en söt kräm i istället. Det vart droppen. Det har hänt förut också så nästa gång det ska inhandlas ska jag disikera skiten på plats. Skoj att höra Nuis kommetarer om sina landsmän och hur dem fungerar, hon får ju även se en annan sida som hon inte sett förut med tex det här med Suzuki samui och hur dem funkar. Hon har pratat med en annan avdelning som sköter framtagandet av ägarboken men hon är säker på att dem är kompisar ochg håller varandra om ryggen, numret till chefen vägrar hon att ge. Men nu behöver vi inte spekulera OM vi lyckas få tag på någon som kan säga vem som är skriven som ägare, för är boken skickad som det påstås så är jag ju redan skriven som ägare.


Har fått lite sug efter större hoj, såg nya Yamaha R1, med den galet snygga färgen Competition White, tyvärr kostar fordon ganska mycket här. Köper du en hoj från tex USA där det är svinbilligt, 2/3 delar av Sverige och ännu billigare, låt säga för 100 000 kronor och tar den till Thailand får du skatta 80% + 35% +10% + 7% vilket blir betyder att du i USA kan köpa 2 cycklar plus lite till för samma peng som du kan köpa en hoj för i Thailand. BRA DÄR.

Men jag har kikat på begagnade grejer och hittat ett par olika intressanta men vet inte om jag ens ska köpa eller ej. Till en början vet jag inte vilken typ av MC jag vill ha. hade det varit i Sverige hade det varit sporthoj helt givet men här vet jag inte helt säkert vad jag vill.


Den galet snygga 2009 års modell av Yamaha R1 och sen lite intressanta object, vet inte vilken jag gillar mest av dem, varken färgen på de två nedersta som i övrigt är lika, eller vilken typ jag vill ha av supermotard eller sport modell.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Seriöst du verkar gnälla en hel del, varför inte bara stanna hemma.
Köpa sport hoj i Thailand??? Ännu en sak som gör att man undrar var du är för typ. Nä sluta klaga och kör en liten café moppe det passar dig bättre.

Fakta sa...

Ja ibland blir det de klagande sakerna som varit de för dagen mest ovanliga och som jag minns, med tanke på att de bra sakerna ofta är vardagliga. Det är ju dessutom mest bagateller så det får man väl ta, plus att det ÄR allmänt bökigt att vara bosatt utlänning i thailand, så är det bara! :)

Stanna hemma, menar du Sverige då? Nej tack! Varför det?
Eller att jag ska sitta hemma i bostaden i Thailand? Det funkar ju liksom inte...

Varför är det ännu (?) en sak som gör att man undrar vad jag är för typ för att jag funderar på att ha sporthoj i Thailand. Här kan man ju åka MC året runt och det är dessutom både bekvämare och roligare att köra sporthoj!?? ;)

Anonym sa...

Personen som har skrivit detta inlägg känner verkligen inte dig, Olle.
Personen verkar ha nåt fel,förmodligen avundsjuk.
Och att du vill köpa sporthoj säger inget om vad du är för en sort. VEM FAAAAN VILL INTE HA EN SPORTHOJ =).
Sen att du säger som det är, är inte att klaga.

Ha det bra
Kram Jessica

Anonym sa...

Jag tycker spindeln är cool.
/Syrran

Anonym sa...

Jag kan faktiskt förstå "Anonym". Det låter rätt gnälligt ibland. MEN man kan ju bli galen när man försöker att fixa på alla till buds stående sätt - och några till. Och ändå går det inte att få till det. Okej om det gäller småsaker, men när det handlar om viktiga grejer blir man ju sjukt frustrerad och undrar hur sjutton man ska bära sig åt för att det ska lösa sig.
Puss
/Syrran igen