22 juli 2009

Bara en dag.

15:00

Idag vaknade vi sent.
Regnigt och mörkt, tyvärr var det ju inte möjligt att se solförmörkelsen som hade varit riktigt grym att se, vet ju inte hur mörkt det blev ute eftersom jag inte visste att det var så pass tidigt det skedde.
Det passar bra med regn idag för vi ska passa på att titta lite på hur ett område av stort intresse reagerar på nederbörd så det hade gärna fått öst ner betydligt mer för min del. Nu har det i princip slutat regna helt så jag hopps det kommer mer regn senare.

I natt när jag vaknade och skulle på muggen var det ju becksvart och som tur var väntade jag med att kliva in i badrummet tills ljuset var tänt och tur var det. Den ”lilla” spindeln var på äventyr och stod på golvet bara några cm från tröskeln, ganska precis där jag troligen skulle satt ner min fot. Han blev förskräckt när ljuset tändes och sprang ut i köket.

Nui håller på att koka ihop lite gröncurry med kyckling sen ska vi åka och se på marken.

Inga kommentarer: