5 juli 2009

Kanske en trip till Ao Nang?

Idag har det varit lugnt, det var mulet på eftermiddagen så vi skippade cafeet, brukar inte ge något när det är mulet så vi passade på att ordna med annat. Måste igen säga att vädret i år igen är förbluffande bra och senaste dagarna riktigt riktigt varmt.

Ska ta en update på mopedhistorien.
Ganska så rolig incident i förrgår. Jag gick ju som bekant ner till Honda här i Kamala och frågade efter numret till Thais motsvarighet till bilregistret och fick ju frågan vilket företag. Jag fattade ju noll och förklarade att jag ville veta vem som ägde ett visst fordon, men det gav inget mer. Pratade enbart thai ska väl tilläggas.

Ett par timmar senare gick jag och Nui tillsammans ner och det visar sig att det inte alls finns flera olika "bilregister" vilket jag förstod det som, nej då, saken är bara den att samma ord på thai kan betyda ganska så många olika saker och jag frågade ju efter telefonnumret till "khun song" men mitt uttal var aningen fel och hon förstod det som om jag frågade efter numret till "khun song" vilket med annat uttal betyder "herr Song". Att jag sedan förklarade att jag ville veta vem som ägde ett visst fodon spelade ingen roll, hon var redan låst på "herr Song", haha.
Vi fick hur som helst numret och det visar sig att jag ÄR ägare på moppen. Tjejen på Suzuki ska nu göra en ny ägarbok och skicka eftersom den första kommit bort på posten, så jag hoppas att jag verkligen får den i dagarna så det blir en punkt på det kapitlet. I efterhand en del roliga saker som händer på vägen.

Ao Nang
Vi har fått för oss att vi vill utforska Ao Nang i Krabi provincen. Ingen av oss har varit där så vi funderar nu på att åka dit ett par dagar och känna efter om det kan vara ett ställe som passar bättre och om inte så är det ju kul att ha sett ännu ett ställe om än bara för några dagar. Det som kan vara positivt är ju om det är lite mer folk där än i Kamala som är väldigt dämpat under lågsäsong vilket visserligen är ganska trevligt i sig men det gör ju affärsverksamheterna svårare.

Lika bra är det ju också att göra det nu i tidigt skede innan man lägger krut på att få fart på något under högsäsongen.
Det lutar mot att vi åker moppe dit vilket tar några timmar men äventyr är skoj :)
Hade man haft MC hade det varit ett riktigt nöje, men det finns annat som just nu ligger högre upp på prioriteringslistan så vi får se hur det blir med den saken!

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande! Ser fram emot att höra vad ni tycker om stället. Alltid annorlunda också första gången man är någonstans jämfört med där man redan är hemtam. Jag längtar efter att åka ner och träffa er! Hoppas det går att lösa på något sätt framöver.
/Anna