8 aug. 2009

Vi tar ett varv idag med.

Idag blev det ännu ett varv runt ön, men vi tog andra hållet som omväxling, haha.

Nu är allt inhandlat och nu på kvällen gjordes det Sankaja. Det betyder att imorrn är det dags att öppna kaféet, spännande att se vad som händer.Tusenlapparna har fått vingar igen sista tiden och jag hoppas dem flyger tillbaka med ytterligare några kompisar.

Inget ovanlig som hänt annars. Vädret var ganska så växlande, med en hel del mulet och tidvis var det som man pausat mitt i ett regn för det var så mycket fukt i luften så man blev blöt och det sved av dropparna när dem träffade mitt i ögonen. Härligt att ha en moppe som inte gör lustiga ljud för sig också, nästan så man saknar det, den har ju låtit från dag ett så det blev ju en vana.

Nu blir det som det brukar bli framåt kvällen, lite TV. Imorgon ska vi hämta upp en skylt vi beställde idag. Jag var inte så nöjd med det butiken åstadkom så jag snickrade ihop några egna idéer som Nui kunde välja bland. Lite roligare att ha något annat än en vit skylt med bara svart text även om det inte är något jättemärkvärdigt det heller.


För att det ska bli någon bild lägger jag in en bild på en liten ödla jag räddade här för någon vecka sedan i samma veva som jag väntade på internet. Därav blev det lite bilder som aldrig fick vara med. Den här lillen hade ingen kraft alls så han fick dricka vatten från en droppe som jag lät hänga från mitt finger och sen åt han 2 små, små myror, vilade en stund och kvicknade sakta till mer och mer.

4 kommentarer:

jenniehag@hotmail.com sa...

Hej!!! har läst lite på din sida, och har kommit fram till att du bor i Thailand:-) nu till saken, jag o min sambo o våra två barn o min mamma ska till Thailand om en månad, tänkte höra med dej om lite tips på vart man kan resa, vi kommer bo i ett hus i Jomtien!! vi vill ju gäran ha vit strand med sånt fint blått hav som man ser bilder på :-) samt massa andra saker, hoppas du har tid att svara/ jenniehag@hotmail.com

Anonym sa...

Vad söööööt den var lilla ödlan!!!
Kram

Unknown sa...

Söt ödla :)

Swedenborg sa...

Brukar följa din blogg iom att jag älskar thailand, och skulle vilja prova på att bo där...speciellt gillar jag samuii, var där och tog dykcert för ett antal år sedan på en dykfirma en släkting till mig drev....önskar dig lycka till med caféet (vart på ön ska du ha det ? )