11 aug. 2009

Nu har man börjat få vardag, kanske.


Ja, nu har man väl snart börjat få en vardag. Nui kör det lilla, pyttelilla kaféet i Lamai ligger mitt emot en butik som heter Cinema Shop och det finns enbart takeaway drycker plus Sankaja till skillnad från det vi hade på Phuket där det gick att äta och hade bra med plats. Saknar våra "hyddor" vi hade där. Det var lite svårt att hitta ett ställe att få ha så det blir att börja någonstans. Tror ju inte kaféet blir något att leva på direkt, men det kanske kan ge något och det kan dessutom kanske utvecklas.


Jag själv kör lite skrivarbeten och dessutom testar lite av de ideer jag haft.
Jag fixade upp en skylt till kaféet och funderar på att trycka upp en till som kan locka turister att köpa kalla drycker, vi får se.

Idag var det supervarmt, 34 grader och en sån där dag då man knappt kan hitta ett moln på himlen. Jag satt ute och jobbade lite och fick på kuppen nästan utbrott på grannens hund som skällde oavbrutet i två timmar men det gör tydligen inget tycker dem. Får se om det blir ett grillspett av.........ägaren en dag :)

Det här är en bild av våran granne som jag döpt till Herr Rosa, han var inte så jätte sugen på att vara modell och blev lite tjurig trorjag. Blängde på mig ordentligt när jag tog kort.



Var också en sväng och kollade läget nere på Lamai stranden bara för det var ett tag sen jag var och badade. Jag hade på mig ett par tjocka shorts så jag skippade att bada fast jag var ganska sugen. Men jag kan ju göra det imorrn tänkte jag.

När jag var hemma en sväng upptäckte jag världens myrstig rakt genom huset. det var så pass mycket att jag faktiskt tog fram insekts sprayen. Svårt att se på bilden men stigen tvärs över golvet var nästan 30 cm bred av den snabbkrypande myran som vi inte hade på Phuket. Sen här typen far runt helt galet och inte raka spåret som de andra gjort.

Satt en del hos Nui också och räknade ut att det passerer över 2´500 bilar per timme. Helt galet men det har varit ca 45 bilar per minut. Jag hade gissat på betydligt mindre, men det är svårt att upskatta märkte jag. Satt och tittade lite allmänt och såg också att det var ganska många familjer som åkte utan hjälm, och att barnen lika så var hjälmlösa trots att flera av de jag såg säkert var mellan 2 och 10 år. Underligt varför man gör så. Oftast händer väl inga olyckor men det är ju hyfsat vanligt och jag vet ju från Sverige att många barn har hjälm när dem cycklar så att inte ha det här är ju galet.

Nu ska jag se lite tv som vanligt och sen sova. Har blivit väldigt lite sömn sista tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Lycka till och hoppas det går bra nu.

Anonym

Anonym sa...

Skylten var fin.
De där jäkla myrorna...
Hoppas också att allt blir bra för er nu!!

Kram Jessica