5 aug. 2009

ON-LINE! & Off the strip...


Äntligen, nu på morgonen var det en kille här och gjorde någonting med kabeldragningen ute och sen fungerade det. Man vet ju aldrig riktigt när det är datorer och jag har ju suttit och testat allt och lite till utan framgång men nu är jag alltså online igen. TOPPEN.


Igår efter vi var och la upp förra inlägget och skulle åka vidare till Tesco föll himlen ner över oss med ösregn och stormvindar. Jag körde 20km/h och det var knappt jag lyckades öppna ögonen mellan blinkningarna för allt regnt i blåsten. När vi kommit hem såg vi på TV att ett flygplan kört av banan vid landning här på Samui och att piloten omkom. Oturligt nog kanade planet in i ett, vad jag tror obemannat, flygledartorn.

För inte så många dagar sen var vi ju där och tog lite bilder, och det var inte långt därifrån planet kanade in. Intill där finns en väg som jag då beskrev och där jag tänkte man kunde få bra flybilder om man ville ta fler bilder någon gång.

Jag tror skyfallet inte höll på mer än max 30 minuter men det landar ju plan ganska tätt på eftermiddagen och eftersom det ofta är ganska så lokala oväder är det ju svårt att planera. Planet var av typen ATR-72 (212) (500) ett propellerplan som är ett vanligt och populärt flygplan.


Idag är det lugnt och fint väder, åtminstona nu. Jag hade planerat att gå upp lockan 7 för att jogga och få längre dagar men Nui stängde av klockan innan jag han vakna så det föll bort, haha.
Vad som väntar idag vet jag inte helt säkert men lite online "catch up" behövs.

Inga kommentarer: