29 aug. 2009

Shit vilken skön dag.

Tennisbanan. Bilden t.v. blev konstig pga nätet men jag hade inte tid att bry mig :)

Idag blev det lugnt och skönt. Hade inga måsten alls utan fixade lite på dagen med mina egna projekt. Vid 16 tiden åkte jag och spelade tennis med Anders en uppe på IT Complexets tak här i Lamai. Där finns en full skalig tennisbana med hyfsad utsikt. Vi hade tur för solen försvann in i moln i början vilket gör det aningen behagligare än att stå i stekande sol och spela. Efter inte alls långtid kom dock solen och stekte på fint. Jag har aldrig spelat tennis, bara slagit någon boll med ett tennisrack fast inte på en tennisbana och jag hade trott att det skulle vara roligt. Det var det dock inte, det var askul J och det kommer lätt bli fler gånger.

Just nu sitter jag och är så sjukt godissugen, på smågodis. Skum sockerbitar, sura mjuka saker, lakrits och allt annat gott och har faktiskt suttit och dreglat på godisbilder på internet. OK, lite var för att visa Nui hur mycket gott dem går miste om här.

Det blir väl kanske en vända till 7-eleven för att köpa en glass eller något. Svårt att njuta av glass här för man får kasta i sig den på 30 sekunder om man inte vill ha den rinnandes över sig :P


I söndags dog en god vän som jag haft i över 12 år. Elvis en alldeles underbar Bordercollie som Jessicas farbror haft. Han måste varit närmare 15 år men det gör ändå inte saken roligare. Vi har haft Elvis flera gånger och han var tveklöst en av anledningarna att vi sen skaffade vår Nala. Elvis var en sådan där klassisk vallhund som var enkel och lydig och tyckte om att lyssna. Han var också förståndig och hade gillade att leka polis både mot andra vovvar och mot barn när dem inte gjorde som dem skulle. Han fick i vart fall en lugn avslutning ute i solen hemma hos sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Olof

Usch vad tråkigt med Elvis.
Kommer ihåg hur det var då min älskade Sixten-Blixten, också han en Border Collie, somnade in...långt ifrån 15 år gammal.
Han blev ju bara knappt 5 år, pga en veterinärmiss.
Caspian är en mkt fin efterträdare och nu med Ming i familjen är det full rulle igen.
Ming har förmodligen fått noskvalster. Inte så konstigt som hon går fram i markerna som en dammsugare. På måndag ska vi till veterinären o kolla o förhoppningsvis få recept på medicin...

Ha det gott.
Kram
Lena,Ming, Caspian o Strössel