23 aug. 2009

Så har det varit helg.


Idag fick vi en regnig söndag vilket inte spelade så stor roll för jag ändå suttit inne vid datorn mest hela tiden.
Mitt internet funkar helt ok, till att ladda ner med men att ladda upp är lite segare, aningen besvärligt faktiskt men tror jag hittat en smidig lösning genom att packa materialet i många mindre filer, på så vis strular det inte så mycket om någon fil "fastnar" och inte går att fortsätta sända. Men verkligen toppen bra att återuppta musikproduktionen med mina tidigare kontakter och arbetet runt om kring.
Nu blir det också till att skicka ner de sista musiksakerna så jag har allt jag behöver här. Har nu fått i uppdrag att göra en remix till en release i USA. Såklart kul och efter att inte ha gjort någon musik på ungefär två år kanske man kommer igång igen, vi får se. Att göra musik är ju inget man kan göra hur som helst om man inte har lust man faktiskt kan med de flesta andra arbeten, utan här måste man ju känna för det också om det ska funka.




Igår var jag och badade först ensam någon timme och sen träffade jag två kompisar. Superhärligt pch varmt och skönt. Däremot var det inte så badvändligt dagen innan då jag och Nui åkte ner för att ta ett dopp i skymningen. Vi åkte ner till Lamai och var super badsugna båda två, sprang ner och tvärstannade. Vattnet var inte alls klart eller fint och det luktade gammal fisk och unket. Konstigt värre. Det låg också små bitar i vattnet som såg ut som plastbitar från påsar, men jag antar att det var från djur. Inget bad blidde det utan vi satt och mös i sanden istället. Två hundar grävde gropar i sanden och en tjej lekte med sin hund som efter en stund kom fram till oss. Jag trodde han stod och nosade lite snett bakom mig men inte gjorde han det, han stod och pissade på mig. Som tur var hade han bara några droppar och dem kom inte på mig. Hade jag sett vad han gjorde hade jag sagt till honom på skarpen men nu kom han undan den lille skiten.
Två thailändska personer gick längs stranden och plockade lite skräp på sin promenad, snacka om bra insats. Jag trodde först dem plockade snäckor eller något annat men det gjorde dem inte.




För några dagar sen åkte jag och handlade och i vanlig ordning gasar man ju på lite lagom. I en backe kom jag ikapp en bil och skulle köra om men precis där jag svänger ut är vägen trasig som på så många andra ställen och det blir en jäkla smäll när jag skumpar ner i hålet och upp på andra sidan men det gick bra. På hemvägen märkte jag däremot att jag hade fått punka. Inte så lustigt, jag är mer förvånad över att hela hojen inte bara rasat isär redan eftersom jag ständigt lyckas leta upp de största hålen.
Jag hämtade också upp lite blad för vi skulle ha till sankaja och den mannen som har blombutiken där jag hämtade det skulle liksom förra gången inta ha något betalt utan nästan schasade iväg mig, haha.
Han tycker väl att lite blad inte är något att ta betalt för.

Ja just ja, så var det ju det där med min telefon. Jag har ju betalat 2 gånger för att få så jag inte behöver ladda på kortet men för att det ska starta behövde jag ladda på det en gång till så det gjorde jag. Som med allt annat som thai tar sig an så har dem inte riktigt koll på saker så det funkade ju inte

1 kommentar:

Anonym sa...

Fasiken vad skoj att du får göra lite musica!

Lite skoj var det också att vovven pissa på dig,hahaha.

Och moppen den får vara med om en hel del....
Kram