12 aug. 2009

Klockan är 21


Ja nu har klockan blivit 21. Det är 31 grader ute och känns ännu varmare inne. Strålande sol hela dagen idag med och jag var nere en sväng och badade på Lamai beach. Så jävla skönt var det. Var på mitten av stranden där det blir fortare djupt så man kunde dyka runt lite innan jag åkte till kaféet och höll Nui lite sälskap.

Nu på kvällen gjorde Nui ny sankaja och jag satt och skrev på datorn.
Var och handlade en sväng på Macro annars gick dagen ganska fort.


Här kommer 2 bilder från ett TV program jag såg som visade elefanter som dansade superroligt med stela bakben och gjorde skumma rörelser som taget ut ett aerobicsprogram. Programmet slutade med att en elefant målade en tavla. Den började med några streck och helt plötsligt såg man att den faktiskt ritade en elefant omgiven av träd. Ganska så häpnandsväckande även om man visste att det var intelligenta djur.

På TV här är det också ganska roligt för på en del kanaler så som 3, 5 och 7 an så blurar dem cigaretter och vapen. Cigaretterna får visas när dem inte är i munnen och vapnet ibland när det inte siktas med det. Polisernas vapen är ok och i en film var det en bandit som blevb skjuten av en polis och i samma sekund visades vapnet.

En annan skoj detalj som kan vara nog så störande efter ett tag är att dem också på dessa kanaler lägger in ljud effekter ala dålig tecknad film, som oliak bliong ljud och vissel grejer. Ofat i helt galna situationer. Det kör dem i nästan alla program tycker jag det verkar som. Spelar nästan ingen roll vad det är.

Tänk om det var så i Sverige, allt känns som en sängkammar fars, haha.

Ibland går tiden så varnsinnigt fort här så man inte hinner någonting, läbbigt så nu ska jag ta och slappa lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skit vad coolt...Pellefanten dåå..

Kram Jessica