25 juni 2009

Vilken regnperiod?

Hej från ett soligt Kamala. Inte mycket till regn här inte.

Har ont i rygg och armar, fast av en god anledning. Igår gjorde jag comeback i gymmet efter nästan 8 månader. Ganska folktomt men 2 herrar som figurerade öven förra året med kommentarer i stil med, din storebror måste tränat här förut.
Man är ju några kilo lättare, och det var lika dant när jag förra året tränade upp mig.

Ska bli härligt att komma i form igen, fast den här gången blir det i ett långsammare tempo. Jag har inte den tid och ekonomin som krävs för att träna så mycket och att stoppa i mig både mat och proteinpulver som sist. Sömn fronten blir inte heller lika bra så det ska bli intressant att se hur kroppen svarar på en sparsammare diet.

Efter 45 minuters träning var det slut på alla signalsubstanser som får musklerna att dra ihop sig och jag var helt slut. Första passen är väldigt jobbiga och inte helt kul att slita med så mycket lättare vikter än förut.


Nu har jag kommit hem från caféet, en ganska ok dag. Vi har spånat på förbättringar och jag tyckte vi skulle testa hemkörning men lite knepigt att hitta exakt men spånade vidare och Nui kom på den briljanta idén att leverera till barer som bara har dricka. Där sitter ju folk hela kvällarna både inhemska och faranger. Jag skyndade att fixa små menyer och Nui delade ut dem. Det har genererat beställningar varje dag om än sparsamt så bättre än inget. Det vart ingen besvikelse när jag levererade beställningarna utan fick stående ovationer från barerna runt om också och jag hade knappt hunnit tillbaka idag förrän telefonen ringde och de ville beställa igen.

Idag när jag satt och läste lite ur Illustrerad vetenskap, som är kanon att ha och små läsa lite i då och då på caféet, så kom sonen till en av de som har Suki matstället bredvid och tittade. Han har varit ganska blyg men idag satte han sig mitt emot och började prata. Det är då man märker hur mycket man faktiskt lärt sig under den sista tiden, när man kan sitta och småprata lite. Han undrade bland annat om vi hade vargar i Sverige och ormar och annat.

Vi har också haft besök av lilla Maja som är halv svensk och halv thai. Hennes mamma är från Sverige och pappa från Kamala. Kul att få prata svenska. Hon är bättre på svenska så hon pratade nästan bara med mig istället för at bubbla på med sin annars stora favorit, Nui. Majas 14 åriga halvbror Oliver är stammis hos oss, dem har samma pappa men hans mamma är från Australien. Han och en kompis brukar cyckla förbi och käka titt som tätt.

Nu är det sovdags...


1 kommentar:

Anonym sa...

Briljant idé Nui! Hoppas det kommer gå bra, och det tror jag verkligen.
Kram
Anna