19 juni 2009

Sol och idiotin med motobiken fortsätter...


Lågsäsongs Thailand bjuder på mer strålande väder. Midsommar är det ju också, inte för att det är någon ide att försöka fira det här nere, det är ju sommar året runt så varför just idag liksom.

Håller just nu på att ringa om ägarboken och det är ett helvettes virrvarr och eftersom jag inte kan prata flytande thai och ingen kan prata flytande engelska sköter Nui om det och det vore enklare om jag kunde sköta det själv och hänga med i alla vändningar, dessutom vet jag ju inte hur det ska ske normalt. Sanslöst, det vi skickade som skulle vara det sista har efter 10 dagar inte anlänt. SKITSNACK! Och chefen var inte på plats heller, även det skitsnack.

Har så förbannat lite lust att sitta nu och åka till Surat och låna bil av någon vän eller hyra, det blir ju ett par dagars project bara det.

Pratade igår, jag och Nui, om att saker här aldrig funkar 100%, och i mångt och mycket funkar det ju ändå till viss del och jag är säker på att mycket i det är vad som gör Thailand till det land många gillar, men ibland blir det lite väl mycket.
Inte blir det bättre av att kontaktformuläret på Suzuki thailand hemsida inte funkar och inte funkat så länge jag testat, och Suzuki global siten har ingen kontakt. Säkert är att jag aäldig någonsin kommer köpa något som Suzuki har haft något att göra med, inte för att dem bryr sig om det men det är allt jag kan göra.

Ska fortsätta arbetet som nu tagit snart 2 år innan vi måste åka till caffeet...


Måste fortsätta berätta. Ringde nyss själv till Suzuki Thailand för telenummer har dem på siten, frågade killen om han pratade engelska och det gjorde han inte, så gav luren till Nui och bad henne fråga om dem har email. Även om jag kan göra mig förstådd så blir det så mycket lättare att hon sköter det. Han satt ju bara i en växel och visste ju ingenting, ordagrant visste han tydligen INGENTING för han hänvisade till ett telefonnummer som visade sig vara det nummer han själv svarade på, suck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej
Måste bara puffa för min blogg lite.... där du nu kan se en äkta SPANSK NAKENHUND.... dvs Caspian i sin nya frisyr á la Beach 2009 !
Ming tror att hon fått en ny brorsa eller nåt.....

Ha det bäst.
Lena, Caspian o Ming osv osv osv

Fakta sa...

Oj, vart tog han vägen :)
Förstår om Ming undrar vad som hänt med Caspian, hehe. Skönt gissar jag att han tycker.