16 juni 2009

Ett förvridet dygn.

Idag mulet som attans efter en natt med häftigt regn och grodsång som kunde få vem som helst att krokna.

Tex grannfrun i det stora huset bakom gastade någonting i skymningen och jag trodde dem bråkade. Jag skojade med Nui och sa att hon säkert lessnat på grodsången, vi skrattade lite och tänkte inte mer på det, fast lite skumt var det att hon stod vänd mot vårat hus.
Några minuter senare, världens vredesutbrått precis bakom huset, grodsången dör ut helt och hållet och damebn går in.
Vi tittar på varandra och asgarvar, det var ta mig fanken grodorna som grillat hennes sinnen till utbrått. Ganska så roligt måste jag säga.

Sången är just öronbedövande och knappast så vacker eller behaglig som den kanska kan verka på lite distans.


Dygnet har förvridits totalt. Igår tänkte jagvi skulle lägga oss före midnatt men så blev det inte. När det var dags att lägga sig vid 4 så började American Pie, 2 an tror jag det var, och den gluttade vi på ända tills den var slut vid 5:30 så visst blev det tidig sänggång men på fel sida av midnatt. När jag vaknade idag säger jag inte men det blev väl inte tidigare av att det var mörkt av de tjocka molnen.

Ikväll ska det banne mig bli tidigare sänggång.

Inga kommentarer: