22 juni 2009

En stor suck till ett miffoland

Thailand, visst är det härlig under en semester. Men allt i övrigt är ett skämt.

Igår fick vi besked från posten att de papper vi skickat mottagits och kvittirats ut för länge sen på Samui. Jag bad Nui att hälsa att vi nu går till polisen med det här. Svaret av idioten på Samui blev att imorrn, dvs idag, skulle hon kolla med sina kollegor om dem kanske mottagit det. Ni hör ju hu det låter.
Och precis nyss ringer hon upp och säger att det har kommit nu men att det i pappret från immigration inte står att det är ett godkännande om att jag får äga fordon. Efter en granskning av kopian som jag har kvar så stämmer det och på pappret som jag fick från immigration för 2 år sen så stod det faktiskt, så varför det glömdes nu var ju underligt, eller inte.
Efter lite tjafs så behövdes det inte stå men det är inte medskickat en kopia på min stämpel i passet som visar hur länge jag får stanna i landet. Det här datumet är dock skrivet på pappret som immigration utfärdat men det räcker tydligen inte. Jag har själv pratat med den här totalt fullkomligt hjärnsubstanslösa individen på Samui och frågat varför dem behöver en kopia på något som immigration redan har tittat på och dessutom noga dokumenterat på det dokument vi skickat. Svaret på den frågan blev att hon la på luren.

Jag säger det, det här är en liten sak och det har strulat i flera år.
Som Nui själv säger det så verkar allt bara vara en lek i Thailand. Inget fungerar och ingen tar något på allvar.

Nu ska vi äta frukost och sen göra ett besök hos polisen som troligen inte ger ett skvatt.


I övrigt, bra väder. Inget annat nytt.

Stort grattis Love som fyller år idag :)

Inga kommentarer: