19 juni 2009

Nyfriserad

Idag blev jag nyfriserad, jätteskönt tycker jag men Nui tycker jag ser ännu yngre ut och gillade inte det :/
Jag bryr mig knappast, trivs i kort hår och så kommer det förbli med det.

Dagen började mulet och sen blev det bara bättre och kvällen bjöd t.o.m. på stjärnor.
Vi öppnade caféet igen och det var en helt ok kväll, alltså jämfört med när det var tomt, så det var betydligt roligare. Jag stekte ägg på svenskt vis i stekpanna md lite smör och åt på rostad macka, fast jag glömde rosta den, men lovely va gott det var. Den ska upp på menyn när den uppdateras. Thai äter liknande men de toppar brödet i vispat ägg och steker det, men det blir lite mer äggsmak med ett helt ägg på. Vet inte varför jag inte ätir det på så länge, minns inte när jag gjorde det sist. Gäller bara att man kommer ihåg att hålla pannan någon dryg dm ovanför gaslågan annars blir det svart ägg på några sekunder. När man friterar det thai-style ligger det ju och flyter på oljehavet så då är det ju lugnt.

Kul med lite andra grejer på menyn än vad flesta ställen har. Bara som jordgubbssaften vi har. Hittade förra året ett märke som verkligen är äkta jordgubbssaft, jag menar, Bob i Sverige är ju god men den smakar ju inte mosad jordbugge direkt och det gör den här. De thai som testat tycker den e supergod och den finns ju faktiskt att köpa i butik så det är ju enkelt också, vet inte varför ingen jag vet har provat den.
Sen är vi garanterat enda stället som serverar färska popcorn, så förbaskat gott så det måste man ju ha.


På vägen hem höll jag på att köra på en mindre orm på circus en meter som slingrade sig så gott den kunde över vägen. Han inte se vad det var men brun var den och skulle kunna varit en kobra men det finns ju faktiskt andra bruna ormar också så det kan lika bra varit någon annan typ.


Nu ska vi äta lite sallad, Nui små shockade med att säga att hon var sugen på bara sallad.
Tills imorrn är kameran laddad igen så då kanske det kan dyka upp någon bild på något mindre intressant.


Eftersom salladen såg så smaskig ut blev det en bild med den kassa mobilkameran.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill se nya frisyren....
vill kunna avgöra om du ser yngre ut eller inte.
Häpp
Lena Caspian o Ming

Fakta sa...

Ja, det har varit lite dåligt med personliga bilder, kanske blir det bättring med det framöver :)