6 juni 2009

Fullt upp.


Har haft fullt upp och med ett internet som endast funkar den tid jag inte är hemma så har det blivit mycket korta besök på internetställe främst för att kolla mailen.

Bara en timme efter jag postade mitt förra inlägg dök det upp ett paket från Samui………
Paketet innehäll inte bara papper för mig att skriva under utan även en REGSKYLT? Trots att de papper som varit pinnen i hjulet ligger kvar här så kunde alltså butiken skicka mig en regskylt, så jag fattar verkligen inget av det som tidigare sagts. Nu måste jag ändå skriva under papprena, bifoga mina papper från immigration för att få det viktigaste av allt, mitt ägarbevis. Det känns skönt att det verkar funka nu och att det inte var som så många sa, att tjejen hade skrivit hojen på sig själv, vilket jag inte riktigt förstod vitsen med att göra.


I förrgår var det en del folk som droppade in på lite fika, trots att det bara var andra dagen vi haft öppet. Igår var det ganska tomt men ett par besökare kom och några vänner också. Idag öppnar en kille sitt hak bredvid som har mat och det gav en hel del extra besökare förut.
För att hålla ordning på de man köper och säljer och pengar hit och dit, vilket båda är noga med, så har jag gjort ett system där vi för in de vi köper och säljer och vad det kostar och därefter får vi fram vad varje produkt kostar att göra, vad vi tjänar, hur många som sålts under samma månad, pengar in och ut dag för dag etc, etc. Mycket bättre att veta exakt.

Man ser ju en del när man sitter vid vägen i flera timmar och i förrgår hörde vi ett jäkla oväsen som sakta kom närmare. Det var en bil som gav ifrån sig ett skrapande ljud och det visade sig att bilen, styrd av en berusad vit man hade kört på en väg kon som fastnat under bilen och det lät verkligen jättehögt. Några hundra meter efter han passerat oss stannar han, vinglar ut och tar bort konen och åker vidare. Snacka om idiot!


Idag är det klarblå himmel och varmt som attans. Idag är dagen då Nala kommer hem igen, och Jessica får börja letandet efter ny familj samtidigt som jag fortfarande går i seriösa tankar på att ta ner henne hit igen.

Har lagt in bilder till förra inlägget nu.

Inga kommentarer: