27 juni 2009

Roliga människor

Idag stängde vi caféet tidigare än vanligt, men ändå hade det varit en ok kväll i jämförelse med tidigare.
När vi höll på att plocka ihop som bäst kom en tjej fram som satt med ett gäng tjejer och killar hos Jim Jom, som har Sukistället bredvid, jag trodde hon skulle beställa i sista stund men det visade sig att hon ville veta min ålder, men vågade så klart inte fråga mig utan frågade Nui. Dem hade suttit och gissat och slagit vad och ville nu veta vem som vunnit men ingen av dem hade gissat rätt, vaden låg mellan 22 och 25 år, haha.

Efter 2 minuter kom hon tillbaka och frågade om vi inte vill sitta med dem en stund så vi plockade klart och gick dit. Alla jobbar på Fantasea som ligger mitt emot där vi har ställena och det är verkligen skoj med öppenheten och nyfikenheten här. Kom precis hem nu ca 02:30 efter en jäkla massa skrattande. Den ena var roligare än den andre osv.
En kille ville fråga 1´000´000 frågor om hur man sa saker på engelska för han kunde i princip bara ett par fraser som de lärt sig på jobbet men då det ofta uppstod andra frågor så fattade han ju inte och det blev ofta extremt roliga situationer utifrån hans historier. Hans sätt att fråga var bara aningen jobbiga, han pratade galet fort och en enkel fråga blev 3 minuter lång så att de andra kompisarna satt och kliade sig i huvudet och blev tokiga för det inte gick att fatta, och ännu svårare för mig som måste anstränga mig till max.

Bland annat ville han veta hur man frågade någon om man skulle ta kort åt dem, tex familjer och par som kom till Fantasea. Han brukade nämligen försöka fråga men många avböjde och han fattade inte varför. Hans sätt att fråga var med dåligt uttal
- Can i take photo with you.
Folk brukade titta konstigt och avböja så jag lärde honom att det är bättre att säga "photo of you".

Han hade dessutom blivit örfilad av en mamma efter att ha skrämt hela familjen, i den situationen ville han be om ursäkt och säga att han skojade men det gick inte så bra.


Imorrn ska jag försöka komma iväg till gymmet, känns som jag kommer somna vid 4 halv 5 snåret som vanligt och det är inte det lättaste att komma upp och iväg till gymmet när man somnat för sent.

Vi har haft riktigt varma kvällar fast igår var det så fuktigt att allt blev blött och det svalkade aningen med den fallande fukten.


För att uppdatera motorbike storyn så fick vi besked att dem skickat ägarbevisboken som bör dyka upp redan imorrn, väntar med STOR spänning.

Inga kommentarer: