14 juni 2009

Sladdar som inte finns och lugnt tempo.

Cafféet går lugnt, inte så skoj, men det är lågsäsong och de flesta ställen gapar betydligt tommare än tidigare.
Men lite besökare har vi haft bland annat den här liraren.




Men solen har inte förstått det utan strålar som under högsäsongen och har nu gjort i över en vecka och torrt har det blivit. Regnet har uteblivit och skulle behövas lite vätska vid det här laget. Det har varit varmt som bara den, och idag är inget undantag, stekhett.


Jag har varit på jakt efter en längre USB kabel för att ytterligare bättra på mitt nät och införskaffade igår en längre USB. Kom sen på att jag missat en sak. Jag har en USB kabel, helt vanlig med "han kontakter" i båda ändar. Jag har sedan en med hane i ena och hona i andra änden. Till sist har jag en med vanlig hane i ena änden och i andra är det en mini hane. Det här går ju inte att koppla ihop utan jag behöver antingen en kabel med 2 honor, mend et verkar inte existera. Ska sufra på nätet och se om det finns för de 10 butiker jag besökt har det inte. Alternativ 2 skulle vara att hitta en adapter från stor hane till liten och då skippa att använda den kabeln som redan har stor i ena, och liten i andra änden, för den kabelbiten är kort. MEN saken är den att de adaptrar som finns med dessa två storlekar har stor hane i ena änden och liten i andra, fattar inte när det ska behövas för det borde väl vara som i mitt fall att man vill få en stor att bli liten och då krävs en honkontakt i ena änden. Kan ju bli galen för mindre. Hur som så är det betydligt skönare att som nu, kunna sitta i sängen vid datorn och inte behöva stå upp och balansera datorn på möbler och annat.


I tidigare inlägg skrev jag om lite grod observationer och här kommer ettpar bilder, varav den ena riktigt osmaklig, men som ett varnande finger till alla glupska, man KAN äta så man spricker.




Avslutar med mitt härliga chockladinköp. Såg den härliga chockladsmeten på förpackningen och blev sugen. Men innehållet var inte exakt som på bilden, bara nästan.

1 kommentar:

Jessica sa...

Vilken söt vovve:)
Men stackars grodan,uuh.
Hahaha, vad bilder kan vara missvisande,hahaha ;)

Kramar från Jessica & Nala