2 sep. 2009

Träningsverk och bil i brand

Igår gick jag upp i bra tid för att börja dagen med ett gympass. Träningsverken från gårdagen var inte nådig och den satte faktiskt igång innan jag hann komma från gymmet, lite väl snabbt kanske.

Skönt att vara igång men alltid lite surt att va så klen och kraftlös som man är i starten.

På eftermiddagen kom avin till paketet med mina musikgrejer, synthar och diverse moduler så vi åkte till posten. På vägen trodde jag att jag skulle få se en ung munk spöa på en annan kille för han jagade honom tvärs över vägen mitt bland bilarna som fick väja sen vidare in på Family Mart. De både stormade dock ut bara sekunder senare med brandsläckare i högsta hugg och kutade tillbaka in till Lamai tempelområdet där en bil stod i lågor. Det bolmade av bara attan och det såg ut att komma främst från bakluckan. Samtidigt sprutade det stundtals eld från under bilen lite oroveckande med tanke på bensintanken.

Jag hade alldeles innan sagt till Nui att jag inte kan fatta att det inte finns gränser på vad folk eldar för vi åkte genom en dimma av rök som stans gummi. Eftersom jag faktiskt sett folk som enlar gummi i form av bildäck och även annan plast vid några tillfällen så hade det inte varit omöjligt.

En brandpatrull om tre personer anlände kort efter på en moppe av modell MIO, det såg ganska så skoj ut måste jag säga. Blinkers och extra lampor blinkade dött och blått och den var dessutom utrustad med komradio. Ytterligare senare kom den stora brandbilen men då var det hela i princip över även om det rykte en hel del fortfarande.




Just nu sitter jag och äter kyckling och ris, jag blir ju hungrig av att träna. Kollade på tonfisk nu när jag var och handlade och det visar sig att det är billigare att köpa småburkar med tonfisk än att slå till på en burk med 1.8 kilo. Den dagliga konflikten i min logiska hjärna var i full gång.

Nui är på kaféet och jag ska jobba hemma idag. Satan vad det värker i hela kroppen, härligt J

De har gjort om lite på bloggen för en tid sedan och uppdateringen är nu helt värdelös och när man går in i HTML läge för att redigera lite koder etc så finns inga radbrytningar med utan allt är skrivet som en lång mening vilket gör det extremt jobbigt att hitta, skumt varför dem gjort så.

Och just ja, nu höll jag på att glömma att Ica banken ringde upp igår och sa att dem gjort några misstag och skulle reda ut allt. Det hela är ju nästan komiskt med tanke på att jag var så sjukt tydlig med att upprepa vilken kurs jag hade fått och vilket belopp i både svenska kronor och vad det ganska exakt skulle bli i bath etc. Tur dem spelade in allt för jag tror inte riktigt dem trodde på mig när jag sa hur tydlig jag var med allt. Så om några dagar bör jag få in det rätta beloppet.

Inga kommentarer: