10 sep. 2009

Det sjätte sinnet och över 2 år i Thailand.


Idag gick det bra på gymmet, eller bättre är väl ett bättre ord. Jag hade fått några extra % kraft och det känns bra. Gymmet stänger redan vid 19 så det går inte att träna kvällspass vilket är lite synd.

Idag när jag satt och jobbade hörde jag ett superunderligt ljud och jag trodde först det var ett barn och efter en stund gick jag ut och kikade, grannbuffeln Herr Rosa som låg och vilade kastade sig upp och stirrade på mig och ärligt blev jag lite orolig för en stund. 800 kilo kött eller vad det kan vara är ju ordagrant en köttmur. Jag såg att det var två katter uppe på ett tak som hade lite olika åsikter om någonting och med ett brak rasade dem ner i buskarna bredvid huset. En farang som stod på tomten tok tag i ena katten och gav den en ren utskällning innan han kastade iväg den. Jag som trodde det var en katt som behövde hjälp och var i knipa, eller den ena var kanske i knipa förresten.


Imorse när jag lämnade av Nui vid kaféet så gav jag henne kameran och så sa jag att hon kunde fota olyckan här på vägen under dagen. Fick en skum känsla och Nui hajade inte riktigt men tog kameran. Jag pyste hem och blev sittandes här hela dagen. På eftermiddagen åkte jag till Nui igen och hon hade haft besök av en liten hund som hon bjudit på mjölk. Det tyckte hunden både var gott och kul för den hade plaskat med tassarna i mjölken, tur att inte matten såg det. Sen hade det varit en olycka på vägen precis vid kaféet. Nui hade blivit aningen förbryllad när hon såg den. Hon drog upp kameran men då hade kvinnan som rasat redan kommit på benen. Hon hade tur och klarade sig med ett blödande ben men kunde ta sig från platsen själv efter en stund. Hon hade lyckats ramma en sidovagn som stod parkerad vid vägkanten.


Vi har en kanal som visar en massa skumma saker nästan uteslutande från landsbygden i Isaan och det handlar nästan bara om folk som blivit besatta av onda andar och spöken. I vissa fall ska kroppen piskas för att komma ut och i andra fall sitter bara en tant och skriker och skakar och ja du, det finns typ inga gränser på galenskapen. I bakgrunden står ofta hela byn och tittar på. Jag tror att det snarare sitter i huvudet på personen alltså att dem tror på något så pass mycket att det händer. Inget konstigt i det, jag tror man kan framkalla det mesta med starka tankar och sann tro, därför är det ju bättre att tro på något som kan gynna en istället för såna där saker. Visst är det kul att se ibland men jag tycker mer synd om dem. Där verkar det ju hända titt som tätt medan det i städer inte verkar vara lika förekommande troligen för att folk inte har tid med såna saker. Jag är inte en sån som inte tror på underliga saker eller så men jag är ganska skeptiskt av mig och även om det nu skulle vara så att det är sanna andar så är den enda anledningen till att dem kan ta sig in i kroppen just att personen tillåter det genom sin tro. Så tror jag.


Det händer faktiskt titt som tätt att saker som man kanske inte borde veta ploppar upp i mitt huvud även fast jag oftast inte säger något. För någon vecka sen satt jag och pratade med två kompisar och dem pratade lite kort om någon som de träffat här på ön som var från Sverige, ingen som de kände sen tidigare eller så hur som mitt i allt får jag bara helt klart för mig vilken ort dem kom från och som jag sa så brukar jag oftast inte kontrollera såna saker men nu ville jag göra det. De blev lite förvånade hur jag visste det för personerna kom precis från den orten, skumt. Ganska onödig info, lite mer bra info var andra dagen vi var hör på besök innan vi flyttade hit och jag bara visste vart vi skulle åka och plötsligt ville att Nui skulle fråga ett par som satt utanför ett hus om de hade mark. Det var de som ägde marken vi fortfarande är intresserade av och priset var exakt det jag tjatat till Nui om att jag visste att det fanns. Man kan ju kalla det flyt eller vad man vill det spelar ju mindre roll men bra var det.


För några dagar sen slog det mig att jag i slutet på augusti för två år sedan flyttade från Sverige. Tänk vad tiden går undan.
Perfekt, nu har jag hunnit äta min andra middag och samtidigt skrivit lite här. Nu ska jag kolla lite TV och eventuellt ordna nåt mer här.

Inga kommentarer: