30 sep. 2009

Det susar i säven

Gårdagen fick en underbar avslutning. Jag hade gjort klart allt jag ville få klart och jag hade heller inga bekymmer som gnagde. Den nya iMac datorn fungerar perfekt och den stora skärmen är en dröm att jobba vid. Det har inte varit vidare svårt att vänja sig vid det nya systemet. Istället tycker jag mig redan kunna se många fördelar och jag hoppas att det så förblir.



Igår var vi och lämnade nya motorbiken till killen som bygger sidovagnen. Det händer grejer utmed vägarna i Maenam. Det har byggts nya system för att få bort regnvatten och även breda fina trottoarer kantar ny gatorna. Det är något som tveklöst kommer göra fotgängare tryggare och det kommer nog bli fler av dem också. Om ca 3 dagar ska sidovagnsbygget vara klart.

Helgen spenderades framför datorn, mycket att ta igen och att ordna. Så pass att jag inte han med tennisen som helt glömdes bort i lördags.

Vädret visar sig inte längre från sin bäst sida även om vi hör på Samui verkar ha haft betydligt bättre väder än vad vi sett rapporter om från andra delar av landet. Både Phuket och Bangkok har haft mycket regn för att inte tala om de östra delarna av landet där det varit en del översvämningar. Jag fick precis höra att den storm som skördat flera liv i Filipinerna nu kommit in i Vietnam där den enligt den information jag fått ska ha dödat ett flertal människor och varningar i de östra delarna av Thailand har kommit då stormen förväntas dra vidare väster ut mot oss. Det blir till att se på nyheterna vad som händer.
Vi har haft det väldigt blåsigt sista dagarna och när vi igår åkte till Maenam var det nästan så att man blåste av vägen när kastvindarna slog till.


Just nu har jag inte tid att lägga upp några bilder så det blev enbart text för tillfället men jag får återkomma snart igen.

Inga kommentarer: