15 sep. 2009

Ny update.

Eftersom det är bökigt att flytta bilder nu mer på bloggen så kör jag lite annat stuk. Här är bilder från grannomgivningar bara några meter från den UNDERBARA tomt vi nu på allvar funderar på att köpa.


Extremt färgsprakande himmel i skymningen på baksidan där vi bor.


Fick en kalasbild på tupp tumultet där jag som ni ser lyckades kapa både huvudet på grannen samt benen på ena tuppen. Ganska så fina fåglar måste jag säga även om jag skulle vilja attdem höll käft i bland. Röstresurser så det räcker.


Thailändsk skämt TV. Här ska det svaras på frågor samtidigt som personen sitter fastspänd i en avrättnings stor och får gummiband trädda mitt över ansiktet.



Det här kroppen är från Chiang Mai. En mycket speciell munk som för 8 år seden tog men vars kropp inte har blivit nämnvärt förstörd. Han är nu mer en attraktion och dem "tvättar" och byter hans kläder. Han är så pass mjuk i kroppen att dem kan sätta honom upp och flytta runt honom utan problem. Han har också fått ett mönster på huvudet likt de rutmönster som flera viktiga religiösa symboler har. Dem ska ha uppkommit som genom ett mirakel. Han var enligt andra skicklig på att låta sin ande lämna kroppen och att kunna se in i framtiden. Hans kropp ska inte ah behandlats eller balsamerats. Jag blir mest nyfiken på varför forskare inte ägnar mer tid åt saker som dessa.



Söndag 13:e
Idag HELT PLÖTSLIGT slutar internet funka, eller egentligen inte. Bara webläsarna som totalt blir helt sinnes. Jag kan som sagt snacka på MSN, skype etc etc etc etc. Men inte surfa, hur det kommer sig kan man ju verkligen fundera på. Sist varade det i några dagar och sen blev datorn frisk av sig själv. Jag har läst om andra med samma problem på sina PC datorer men det finns ingen läsning som funkar i flera av fallen och lika så i mitt. Samtidigt började det att regna här när problemet kom idag, inte sist, så det kanske är problem med internet också att det sätts på och stängs av varannan sekund eller likande. Det är ju inte otroligt att det är 2 -3 olika fel samtidigt, vilket inte underlättar felsökningen. Ja vad gör man. Jobba i uppförsbacke med motvind är ju inget nytt direkt undrar bara när vinden vänder och det börjar luta neråt. Nu ska jag installera om webläsare och se om det hjälper en stund och om jag hinner få något gjort kanske det här inlägget kan komma upp idag.

Tidigare idag såg jag såg lite TV istället. Det var en känd tjej som bryr sig mycket om djur och hundar som var vi ett tempel där det finns 600 hundar som folk som tröttnat på att ha dem hemma kommit och lämnat. Medan tjejen är där kommer två grabbar på moppe och ska dumpa av sin hund och tjejen blir förbannad och ber dem åka hem och ta med sig hunden, att ta sitt ansvar helt enkelt. Dem säger att hunden är svart och att dem var vit när dem fick den så nu vill dem inte ha den. Efter att tjejen lyft upp den ganska stora hunden och tryckt upp den i famnen på en av killarna åker dem iväg 20 meter, stannar och släpper hunden och drar sen iväg. Senare i programmet ska tjejen åka därifrån och på vägen ser dem en trafikolycka. Det ligger kroppar utspridda på hela vägen och massor av saker. En kille ligger blodig och ropar på hjälp samtidigt som han kramar en del av en nerriven elledning. Tjejen ser först chockad ut men går ur bilen och fattar att det är skämt.
Vi var också och tittade på en plätt land. 200kvm. Inget som var vidare intressant eftersom jag hittat betydligt större bitar land för samma peng. Intressant är dock att många Thai inte heller vet att det finns land till helt ok priser om man nosar lite. Den här tomten var kilformad och i princip helt värdelös. Skulle nog inte betalat mer än några svenska tusenlappar för den. Nä, man blir ju varse om att den bit land vi varit mest intresserade av verkligen är något extra.


Tisdag 15:e
Oj oj, nu blev det ett långt glapp. Fick ju lite bekymmer som jag skrev om ovan. Nu har jag formaterat om datorn och har lagt in det mesta men inte musikprogrammen och dem tar tid.
Vad har hänt nu då sen sist. Jag var och spelade tennis i lördags vilket såklart var skitkul och lördagen innan blev det ju inte av för jag hann inte. Vi hade flyt med vädret igen och det mulnade på i samma ögonblick jag åkte iväg, haha.
I går gick jag och la mig vid 4 för jag hade glömt ett arbete som skulle vara klart, snyggt jobbat. Sen kunde jag inte sova så vid strax innan 6 tänkte jag om jag skulle gå upp och jobba istället men det skulle ändå inte funkat för jag var hur som trött. Sen vaknade jag imorse av att det var så galet varmt, fläkten var av men den har ju timer så jag tänkte att Nui kanske hade satt timern så den stängdes av under natten. Så var det inte utan det var strömavbrott. Den vackra palmen jag lagt upp bilder på tidigare hade börjat luta sig mot elledningarna och jag antar att dem av säkerhets skäl ströp elen.
Jobba gick ju inte då så jag drog och badade ensam för Nui var så seg. Det var förbaskat härligt och det var länge sen. När jag kom hem var det fortfarande ingen el i kablarna så vi åkte iväg och kollade in vårat Paradise Flatlands. Vi pratade med några som arbetade vid det kommunala verket som ligger intill och fick den positiva nyheten att det är bemannat dygnet runt. Nui tyckte ju att det kändes som det låg för kusligt för att det inte finns något hus i närheten bortsätt från just det här. Nu kan vi släppa att det skulle vara mer benäget med inbrott på grund av det ödsliga läget. Jag är så otroligt köpsugen nu så snart tror jag att det är dags. Vi tog en närmare titt på omgivningen och det är verkligen ett gigantiskt landskap att knalla runt på, tänker mest när Nala kommer ner, det blir inte bättre än så här för hennes del.

Vad mer har hänt då. Grannen gick emellan en tuppfight här om dagen, det var ett jävla liv runt knuten och dem jagade varandra runt vårat hus. Imorgon kanske våran nya motorbike anländer. Då är det bara att invänta att den beställda sidovagnen blir färdig så är det klappat och klart för Nui att börja jobba. Hon tycker verkligen det ska bli skitkul och jag förstår henne. Både fritt och soft plus att hon tycker det är kul att pyssla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa din blogg. Ska ni ha tak på sarengen?
Hoppas givetvis att mc kommit också.

Ha det bra.