9 okt. 2009

Sidovagnen snart klar

Jag hade tänkt komma med en långupdate med massa bilder men så blir det inte. Igår köpte jag en kortläsare till Mac datorn som inte fungerade så jag byta den men det var lika med den nya. Tog med minneskortet till butiken och testade och det fungerade inte där heller.


Efter någon timmes bök kom killen i butiken fram till att det var virus på kortet och vi formaterade om det. Nu idag när jag fick lite tid över visade det sig att det trots detta inte fungerar. Det skumme är at en annan kortläsare dem hade fungerade den i nere i butiken men den var i övrigt inte lika bra och nu när viruset skulle vara borta trode jag att den här skulle fungera, men icke.

Senaste dagarna har vi varit mestadels i Maenam för att prata med hantverkaren som bygger sidovagnen och ordna med saker kring det. Det har tagit vansinnigt mycket tid. I förrgår fick vi ta hem den och igår länade vi den till en butik här i Lamai som ska fixa den rostfria bänken, sen är det mesta klart.


Vi har varit på äventyr i bergen bakom Bophut under tiden vi väntade på att saker skulle blir klara och det var kul att åka där igen. Det var ju två år sen. Jag visade Nui några helt sjukt galet stora hus, det ena har jag faktiskt varit inne i när jag var där för två år sedan. Vi trode då att det var flera hus och tänkte på kul ta en titt. Det visade sig då bara vara ett hur men vi blev välkomna in av den vite mannen som hyrde det en månad per år.

Hantverkaren ropade vi dett tillfälle på en kille som kom förbi med sin sidovagn på gatan för att vi skulle kunna ta en titt på hans stekplatta. Det var en kille som jag köpte pannkakor av för två år sedan och jag minns precis vad vi pratade om. Han var från Pakistan och skulle snart åka tillbaka för att ta hand om sin lillebror. De har inge föräldrar så han och hans syskonfår ta hand om varandra. Nu bodde hans lillebror hör också under den tiden de jobbar.


Det bli rinte mer update än så här, utan bilder är det svårt att minnas och jag har massor att göra.
Får jag igång minneskorts läsaren så blir det lite roligare.
Nu ska jag försöka få liv i Nui.

Inga kommentarer: