16 okt. 2009

Dagar som flyter på.

Medan sidovagnen byggdes åkte vi som jag tror jag skrev tidigare på lite utflykter i bergen bakom Bophut. Ställen jag besökte för två år sedan. Finns fina platser här och bakom oss där bilderna här är tagna finns ett övergivet hotell. Ser ut som det i princip lämnats helt plötsligt och att man i princip skulle kunna öppna det på väldit kort tid.


Utsikten mot några stora hus från platsen ovan och ett litet tempeltorn står i utkanten av det övergivna hotellet.

Thai TV bjuder på en hel del roliga saker. Här ett äldre klipp från en hund och en fågel som lever tillsammans tätt inpå varandra 24 timmar per dygn. Familjen som har hunden har tom döpt fågeln som går till atack om någon försöker klappa hunden. När hunden knallar på promenad springer och hoppas fågeln efter så gott han kan och när han verkligen inte hinner med så flyger han ikapp för att springa efter igen. Äter tillsammans, sover tillsammans helt otroligt.

Inte en sekund skiljs de två vännaerna från varandra. - Här har sidovagnen blivit nästan helt klar. Lite skyltar ska upp, och förhoppningsvis ska vi hämta en skylt idag. Jag har faktiskt invigid köket genom att grädda pannkakor. Blev så otroligt sugen på det men det är svårt at göra det på gasspis med tunn stekpanna. Här har vi en etskplatta som väger över 10 kilo och är ca 1 cm tjock. Det gick utmärkt och det var som en magisk teflonpanna. Inget fastnade utan var sjukt bra. Gott blev det också, men Nui var inte så förtjust i pannkakor med sylt så jag smällde i mig allihopa ensam.

På TV såg vi ett klipp från Koh Samui där en dam från norra Thailand åker runt i landet på äventyr, de e någon gameshow liknande. Förut var hon för första gången i Bangkok och åkte bergochdalbana på tivoli. Riktigt rolig dam som pratar sitt egna språk från trakten och "riks thai" pratar hon ruskigt roligt. I det här klippet skulle hon fälla ett träd med en yxa och även få ner kokosnötter men det gick inte så bra och apan på bilden gapskrattade åt henne. Sen blev han uttråkad och började leka med en boll för att yill sist ta sin lilla pinne med korg på och knalla iväg!! Sjukt skön lirare.

Jag fick leka frisör åt Anders här om dagen. Jag har ju en helt ok klippmaskin så jag antog utmaningen och lyckades nog ganska bra. Anders som är en ganska så storväxt kille såg ut som en ruskig jätte jämfört med Ni som också följde med. Han är en redig bit över 2 meter och det skiljer ganska exakt en halv meter mellan Ni och honom. Jisses. - Under en regnskur som kom hörde jag ett pipande och ser den här lilla kissen ropa på sin mamma som var på äventyr. Han vågae inte låta mig komma när utan sprang iväg när jag närmade mig. Jag lämnade dock en bit kycklingfile som efter en stund var borta.

Våran grannbuffel Mr Rosa fick för sig att han skulle äta bananträd och stel av hela träded på mitten för att glufsa i sig lite. Det var inga problem att fälle den stickan. - Igår var vi och badade, första gången på länge. Riktigt varmt och skönt i vattnet och det blev en timmes bad innan jag for och spelade tennis som blivit min drog. På lördag är det dags igen och det blir nu flera gånger i veckan. Jag har också köpt mig ett eget racket så nu är det allvar.



Jag har just avslutat mitt första jobb på Mac datorn som jobbmässigt gått superbra. Härligt. Men struligt på andra fronten må jag säga. Lite tursamt fick jag med en av mina ideer, Endoo - Perpetual Strings, som jag skapade för två år sedan en regnig dag här på Samui strax efter vi flyttat hit fösta gången. Det är en samlingsplatta som heter Hyper Trance med två skivor, en Melodic Side och en Club Side. En riktigt bra platta även om man bortser från min låt. Min låt var långt från klar men funkar som en kort mix ändå, bättre att den släpps någonstans än bara liger. Kanske gör jag klart den nu när jag kommit igång lite igen.




Här är Lamai beach som är stranden som är några minuter från där vi bor och där vi badade igår strax innan solen början dala.

Inga kommentarer: