22 okt. 2009

Big Burger i Lamai

Idag var andra dagen som folket i Lamai kunde få hamburgare utmed vägarna. Igår var halva kvarterats ungar och skulle ha hamburgare och Nui kom inte iväg föränn på eftermiddagen för att förbipasserande passade på att stanna och köpa kaffe, te och hamburgare.

Sen åkte hon iväg till en tuppfäktningsarena där det var mycket folk och sålde massor av dricka. Dock blev plattan så otroligt varm så den behövde sänkas ner men stället som har gjort det hade inte tid igår.


Imorse var det en liten skara barn här utanför igen och de första timmarna stog vagnen härutanför men inga hamburgare blev det för brödet var slut och det var det även på Tesco och skulle komma in på tidig eftermiddag. Den butiken fungerar inte helt 100 tycker jag. T.ex. var kycklingfiléerna slut i en vecka.
Lite lustigt att det säljer bättre här än utmed stora gatan kan man tycka, jag jämför med där hon sålde kaffe förut. Men det är väl för at det är hektiskt trafik där medan här är det lättare att stanna. Hade man tänkt på det kunde hon ju sålt här utanför direkt. Haha.


Nu är vagnen på fixning. Dem ska ta bort den svetsade ställning som vi bad om eftersom plattan blir galet het utan att man knappt har någon gaslåga under. Vi som trodde den skulle va svårt att få varm. Där fick vi. Men den är klar redan imorgon bitti.


När husse eller matte går någonstans svansar gärna familjens hund efter, och den här lilla krabaten har jag sett halta förbi när husse ska flytta buffeln. Han måste ha blivit biten ordentligt både över huvud och bakdel och flera andra ställen. De lila markeringarna är för att veterinären ska veta vart "problemet" sitter så det inte blir något missförstånd.



Här står Herr Rosa och försöker låtsas som han inte fattar vem jag pratar med. Vadå rosa!
han låg som en hund på rygg med benen rätt upp i luften och gned in sig med lera så gott han kunde. Missade dock lite på kinderna.


Nu på kvällen var jag och tränade, märkte att jag gått upp över 3 kilo i vikt trots min knappa diet, lite överaskande. Snart är det väl dags att kolla om man kan hitta något proteintillskott. Äter långt ifrån det kroppen viull och ör hunfrig jämt, men jag vill inte lägga på mig fett så då får det bli så.


Varför är en del saker som dem är!?
Finns många saker jag undrar över, som för mig ter sig helt galet, nu minns jag såklart bara ett par saker men t.ex. påsarna som man plockar kött och kyckling med på Tesco ligger, har jag skrivit det här förut förresten, och balanserar på kanten och ibland ligger dem bredvid kanten alltså nere i köttet så påsarna är kladdiga. Idag när jag gav tre påsar till killen bakom disken så han kunde väga dem la han ner dem i kycklingblodet??? Hallå, är du dum på allvar tänkte jag men sa såklart inget. Efter vägning la han ner dem i en annan köttdisk. Bra jobbat, blanda på.

Filmer på TV här är ju oftast dubbade. Rösterna i filmerna har ett tonäge som är helt onaturligt och som jag aldrig hört någon prata med utanför filmerna. Alla filmer låter dessutom exakt lika. Om det är barn med i filmerna så är det vuxna tjejer som gör till rösterna även om det är killar som pratar. Det låter exakt som om man tittar på Pokemon eller så. Varför gör man så? Kan inte ungar få ha rösten istället. Inget direkt kvalitetstänk precis. Dubbat i sig är ju rent skit öven om et är en bra dubbning, en dålig dubbning är så man inte kan se eländet ens för pengar.


Nu är det hög tid för god mat. Tjohopp.

1 kommentar:

Vaktis sa...

Sånna hade vi åxå lite problem av i Kamala. Men burmeserna hjälpte oss att lösa det :-)