31 maj 2009

Sol sol sol

Igår vart det en lugnare dag än vanligt, va en hel del med Aek. Inte för vi gjorde så mycket utan satt och pratade om allt möjligt. Åt lite durian som Am är helt galen i. För min del går det att äta men gott är det väl inte riktigt. Fast den här var betydligt godare än den jag åt senast, den smakade ju som någon sås gjord av gräddfil med massa vitlök i, den här var mer normal och smakade lite mer sött och ingen vitlök. Kan inte förstå folk som tycker den luktar pyton, tycker den luktar lite halvgott om jag man inte lever i lukten för länge.

Vädret igår var helt ok, med ganska mycket solglimtar och inget regn, idag är det kanon och solen har skinit hela dagen. Strax efter 16 var det 35 grader. Var hos Aek igen efter min strandpromenad, var helt vimmelkantig trots att jag hade vatten med mig på promenaden.

Idag kom ”hyddorna” till caféet på plats, riktigt bra byggen. Ska bli intressant att se hur det artar sig. Man vill ju göra någonting även under lågsäsongen och inte bara invänta turistruschen. Tanken är att vi ska ha låga bord i hyddorna a la style Japan som man sedan sitter och äter runt. Det är inte heller riktit till turister för dem är ju inte så många just nu utan det är ett thai café.






Jag går och väntar på att få mitt nya bankkort som jag hoppas dyker upp redan imorrn, och dessutom har jag länge gått och väntat på papper till motobiken som ska skickas från Samui. Dem skulle skickats för länge sen men när Nui ringde och frågade varför dem inte kommit visade det sig att dem hade råkat skriva fel adress. Dagen efter sa dem att de redan skickat ut nya. I förrgår ringde det och det var en man från Suzuki på Samui som sa att dem nu skickat papprena PLUS ägarbok. Fattar inte riktigt hur mycket skit det pratas men papprena skulle ju redan ha skickats dagen innan men det var väl en lögn. Förstår inte riktigt hur de kan skicka ägarbok till mig eftersom dem sa förut att de först skulle skicka ett papper som jag skulle skriva på och returnera till dem, men det kanske var för regplåten. En del har sagt till mig att jag måste till Samui med hojen för att kunna fixa det, men fattar inte varför. De säger att dem måste kolla typ ramnummer men det hoppas jag verkligen dem har kvar på Samui för någon trip med hojen tur och retur är inte direkt något jag kommer göra om. Hoppas dem inte ljuger nu utan att det som de säger sig ha skickat verkligen dyker upp.

För några månader sen var det en polis som påpekade att jag inte hade skylt och jag sa som det var, han slängde ett öga på tripmätaren som visar över 1000 mil och han började fundera på något. Jag förklarade att det inte är så lätt att vara utlänning i Thailand då de inte är helt ovanligt att folk skiter i en och hoppas man ska åka hem och inte störa dem mer, och han köpte det.

Förra veckan var det en polis till som noterade skylten, slog på tändningen och tittade i mörkret på tripmätaren och sa, ja du har ju kört en del, 400 mil, så helt nu är den ju inte. Han missade att det var en 1:a framför 4:an som kanske var tur. Nu vill jag ha det här ordnat, snart 2 år sen den köptes!!!

Har märkt hur trist det blir i bloggen utan bilder så idag fick kameran följa med på en liten utflykt också.

Inga kommentarer: