28 maj 2009

Klantskalle och förkylning.

27:e Maj

Förbaskat också!
I förrgår var första gången jag verkligen blev riktigt förbannad sedan jag kom hit igen. Vi flängde runt för att köpa en tv och lite småsaker, tiden tickade på galet fort och jag hade bara ätit en liten tallrik gröt på morgonen och skallen började dunka. Kommer på att jag behöver ta ut pengar igen, men upptäcker då att jag inte har mitt bankkort. Drar tillbaka till Tesco med ilfart men såklart är kortet bota, har ju gått över en halvtimme sen jag var där. Inne på banken hade dem inte tagit emot något kort så troligen har maskinen av säkerhetsskäl ätit upp mitt kort och idag öppnas automaten, vilket den görs en gång i veckan. Men jag vågade inte ta risken utan jag spärrade kortet och får nu invänta ett nytt. Apgalen blev jag på min klantighet.

Har bestämt att köpa ett par ”hyddor” till café som jag tror bör komma på plats under nästa vecka, strulade ju lite extra eftersom kortet försvann.

Igår har det varit mulet hela dagen med regn på eftermiddagen och lite dugg på dagen också förresten. Började känna mig dålig på kvällen och känner mig lite halvrisig idag med. Febrig fast utan feber just nu. Regnat har det gjort nästan hela dagen men nu är det uppehåll.


28:e

Vilat hela dagen, förkyld något så in i bomben. Var en sväng till Bang tao och köpte grönsaker och till apoteket för att köpa näs ”spray” som inte direkt ät spray men det står så på dem.
Dagen har varit mulen och ganska så svalt vilket varit skönt. Det har inte regnat idag men hela natten öste det ner till grodornas stora förtjusning. Dem satt och sjöng från tidig natt till mitt på dagen idag. Röstresurser som värsta kören har dem ju också.
Nu ska det ätas och se tv. När kabel TVn väl funkar har vi 76 kanaler och några av dem är helt ok så det är skönt att ha såna här dagar och på kvällarna också.

1 kommentar:

Anonym sa...

"hyddor" till café låter spännande....

//Ann