29 maj 2009

The Never Ending Story.....

Idag har det varit en HEL del sol och det blev en snuvig promenad på stranden för att suga i min lite "sunpower", men det var segt. Tog faktiskt även mitt första bad sen jag kom hit och det är ju snart en månad sen. Riktigt höga vågor var det men jag doppade mig bara lite snabbt efter min promenad.
Blev lite förvånad över att det var så pass mycket folk som det var, även om det är många jämflrt med säsongstiden.

Igår fick jag höra att familjen som haft Nala inte kan ha kvar henne IGEN. Den här gången har det visat sig att ett av barnen är allergiska och att dem inta kan ha kvar varken Nala eller katterna. Grymt tråkigt och nu väcks tankarna på om jag ska ta Nala ändå, även fast faktum kvarstår att jag måste hitta hundvakt här nere och allt annat som blir problematiskt. Blir tokig av funderandet som jag verkligen kämpat med att släppa förut. Men det måste bli bra för Nala så är det bara.

Historien fortsätter...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Olof,
Träffade dina föräldrar o syskon förra helgen. Vilka underbara människor.Så himla mysiga.
Lider verkligen med dig ang. Nala. Om jag bodde större,hade mer tid och så vidare hade Nala kunnat vara hos mig- det vet du.
Men det går tyvärr inte. Att Nala ska behöva flytta än hit o än dit är inte bra alls. Stackarn.
Herre gud.... vem är inte allergisk... jag är det men äter ju Clarityn sen 30 år tillbaka för jag kan inte vara utan vare sig hundar eller katter. Dom betyder ALLT !
Kramis från Lena, Mings nya matte.

Maria sa...

Gud så trist. Du som hade kopplat bort det där och skulle slippa tänka på det.
Min sambo är också allergisk mot hundar men mestadels vid närkontakt, när de slickar på honom blir han knallröd.
Katter får han astma av.
Goppas VERKLIGEN att det löser sig snarast...det börjar bli löjligt, jobbigt omständigt.
Stackars Nala att få hatta runt sådär...

Ha dé !!!

// Maria - Thailandforum :)