24 maj 2009

Solig dag igen...

Ännu en fin dag helt utan regn, nice.
Den tur jag hade med internet försvann snabbt, funkade bara just första dagen jag testade, igår var det värre men fungerade en stund på kvällen och idag inte alls. Dels är det för dålig signal och när man väl har signal får jag bara begränsad kontakt med routern så jag måste köpa en nätverks adapter med bättre mottagare och antenn.

Idag upptäckte vi att den kokplatta vi köpt är av typen induktion och bara fungerar med kärl som är magnetiska, blev svårt att koka soppa i den kastrull vi hade tänkt koka i, mer jisses vad fort vattnet kokar när man väl har rätt kastrull.


Har nog glömt säga att vi var till Nai Yang beach och kollade läget för flera dagar sen. Många säger att det är fint men eftersom det ligger rätt avlägset på norra Phuket har jag inte varit där förut. Det var helt klart finns och revet som ligger utanför skyddar mot vågor vilket är klart bra om man vill snorkla eller så när de är vågor på andra platser. Men stranden är väldigt lång och har så här års varje fall, inte mycket att erbjuda och dessutom får man som vit pynta 200 bath för att med moped åka på en sträcka av strandgatan, haha, tror inte det va. Vi promenerade ner istället.

På hemvägen stannade vi och kollade Nai Ton som ligger strax söder om Nai Yang. Det var mycket finare, mindre strand och det kändes mycket mysigare allting. Påminde en hel del om Koh Lanta i känsla.

Inga kommentarer: