22 maj 2009

Har blivit Kamalabo igen.

Hej hopp, nu har jag blivit Kamalabo igen. Det kändes mer rätt och man slipper att åka 15-20 min enkel väg dagligen.
Dessutom har jag nu ingternet hemifrån så jag kan ha kontakt med omvärlden på ett annat sätt.

Igår flyttade vi in efter att ha flängt runt HELA dagen. Var på Tesco 3 gånger och där emellan på Big C och Home Pro för att kolla vad vi skulle ha. Köpte fläkt och kokplatta, riskokare och annat krams. Tittade på kyl med frys i olika storlekar och jag var bestämt inställd på att jag skulle ha ordentlig kyl och inget frysfack utan lite större med eken dörr. Jämförde och funderade, var så trött tillslut att jag kände för att sätta mig ner och bara låta någon annan bestämma. Valet stod då mellan två skåp, ett Samsung och ett Sharp. Är inte så försjust i märket Sharp men det var ett snyggt skåp och samsung skåpet var också snyggt och passande i övrigt. Kvaliten sades vara densamma till en säljare som verkade kunna lite mer klev fram och sa att Hitachi är sveklöst bäst. Tystare än alla andra och dessutom självavfrostande frys. Dyrare också såklart. Funderade några minuter men nu hade jag ju argument för varför jag skulle välja Hitachi som jag innan inte sett. Snyggt var det också både utanpå och inuti. Så nu står jag och väntar på leveransen. Dem skulle komma innan 12 och inte för att låta negativ utan mer för att vara realist hade jag inga större förhoppningar om att dem skulle vara här då, och klockan är nu precis över 12. Det kan dröja 10 minuter eller 2 dagar, troligast ett par timmar, men man vet aldrig.

Kokplattan var faktiskt inponerande måste jag säga. Vattnet börjar koka i botten på kokkärlet efter bara några få sekunder och det är ingen ide att slå på plattan i förväg för det blir sjukt varmt galet fort. I butiken skulle dem bestämt demonstrera att man kunde koka vatten med ett papper mellan platta och kärl utan att det började brinna och det gick bra. Kanske är en bra grej om man glömmer ta bort morgontidningen när man börjar laga mat, haha.

Inga kommentarer: