9 maj 2009

8:e Maj

I förrgår kom jag fram efter en behaglig flight från Arlanda till Bangkok i ett mer eller mindre folktomt plan. Thais jumbo som normalt rymmer ca 380 passagerare var befolkat av ca 80 personer, det betydde att jag kunde ligga hur jag ville på mina säten och det gjorde flygningen till en väldigt avspänd och ovanligt behaglig tur.
Från bangkok till Phuket var det en likadan 747-400 jumbojet men denna var proppad, som tur är det bara en timmes färd. När jag kom fram och hämtat ut baggaget hoppade jag in i en taxi och stannade till på första 7-eleven för att köpa mig ett nytt simkort, trött på 1 2 Call så bytte till DTac. Kom en skur på ett par minuter när jag satt i bilen men det han sluta innan jag var framme. Varm och skönt var det hur som och det slog mig att jag visst aldrig lär mig, har med mig 4 eller 5 långärmade tröjor, skönt med någon men 4-5 stycken är väl lite väl.
Väskan som vägde 29 kilo kom förresten med utan problem, thai är bra på det viset.

Igår var det fint väder hela dagen men kom en skur på kvällen. Innan det hann vi bege oss till Phuket town 2 gånger för första gången hade vi med fel papper så det blev en extra vända. Hur som så fixade vi papprena till motobiken hos immigration, så kanske att jag hinner få min regskylt till hojens 2 års dag. Första försöket klantade Suzuki till det med så att det inte blidde någon skylt och sen sket jag helt enkelt i att bry mig.

Idag har vi kollat på lite hus dels för att skapa sig en bild av hur situationen ser ut men även för att man vill bo själva. Just nu bor vi ju typ ”hemma”. Men vi vet ju inte ännu vart vi vill bo så imorrn eller övermorrn bär det av till Bangkok, Nonthaburi, för att se hur det är att bo där för et tag och känna av läget. Sen självklart för att hälsa på familj också.

Fick ett lite halvjobbigt besked att familjen som haft Nala inte kan ha kvar henne pga att dem har katter och att dem inte klarar av att anpassa Nala till dem. Väldigt synd att det ska bli hattande sådär, men kanske lika bra att vi får hitta några som har mer erfarenhet och kunskap. Men det är ju lite svårt för mig att ordna det härifrån s nu ligger det hos Jessica att ordna det och det känns som sagt inte helt bra, hade velat vara med det var just därför jag väntade med att åka tidigare.

Får återkomma om hur det blir, nu ska jag äta en sen middag med av hemlagat gai thod kratiam. Stekt kyckling med vitlök.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej
Lena här.
Hoppas allt är bra med dig i Thailand.
Här hemma är allt toppen. Hörde av Jessica o läste i din blogg om att Nala blev tillbakalämnad men har nu fått veta att hon tydligen kommer tillbaka till den familjen igen. Låter bra.
Ming har slutat jaga katterna och nu är hon till o med absolut bästis med inte bara Caspian utan även tiken Nitza, tokroliga hanhunden Morris och många många fler. Visningen av sitt garnityr har hon nästan lagt av helt nu och svansen är aldrig mellan benen längre. Till hundrastgården vill hon till hela tiden om hon fick.... så kul har hon där.
Bussresorna går hur bra som helst nu och södermalmstrafiken stör henne knappast----- utom när det kommer en sån där trimmad EU-moppe som ju faktiskt inte bara irriterar henne utan även vi med två ben.
Ha det väl och vi hörs.
Många kramar
Lena, Caspian, Ming, Simba o Strössel