1 nov. 2009

En vanlig Söndag

Idag är en helt vanlig söndag och inget speciellt har gjorts. Jobbat hela dagen såklart.
Nui också. Det går väldans bra vilket är skoj trots att det knappt säljs hamburgare dagtid. Så det är i princip bara dricka som går åt som tusan.
En hel del trevliga människor får hon träffa på, i princip bara Thai. Här om dagen fick hon slut på is så kunden som har en resturang sprang och hämtade från deras lager och lånade dessutom ut sin moppe när mjölken tog slut så hon kunde åka och köpa mer. Det är en familjeresturang med flera generationer som arbetar där och dem beställde en hel del.

Här om dagen fick jag besök av de här två hundarna. Jag bjöd dem på lite kyckling och vipps var vi bästa vänner. De va dock extremt skygga och det tog tid innan de vågade sig fram, speciellt den mindre tjejen som var i släptåg. Till slut vågade hon sig också fram för att äta. Tog ut lite ris också men det var inte något som förr ismaken. Inte för killen men tjejen ville ha lite men fick inte för snålpellan så jag fick säga åt honom att dela med sig av det han ändå inte ville äta.


Efter att dem varit kvar en stund ville dem ha mer, jag satt nämligen och åt min mat. Killen började känna sig som hemma och gick ett varv runt huset men det passade sig inte för grannen så han hojta lite för att skrämma bort honom. Hos mig får dem gärna va, varförbry sig. Den lilla tjejen vandrade iväg ut på gatan och blev livrädd för en dam 20 meter bort som skulle sätta sig på sin moppe och gastar åt henne så hon inte ska komma närmare. Underligt hur en männska kan va så rädd för en skygg hund som går 20 meter bort.

När de båda gått ivägtillsammans kom når afåglar och åt upp riset, jag hade redan plockat bort det mesta så dem åt upp det fort. Två av dem satt kvar och började kvittra så högt de bara kunde och efter några minuter tittar jag ut för att se vad som står på. Jo minsann, där sitter dem och tittar på mig samtidigt som de sjunger. Jag kastade ut lite ris åt dem och de blev tysta. Hmm, smarta fåglar.

1 kommentar:

Jessica sa...

vilka fina vovvar ;)