14 nov. 2009

Vad är det med Hotmail och MSN?

Idag har jag inte lyckats komma åt min MSN eller hotmail, aningen besvärligt. Tar 5 minuter at komma in på inloggnings sidan för hotmail sen går et inte längre och MSN står bara och snurrar. Känns skönt att ha lämnad microsoft bakom mig nbä det gäller dator och jag ska nog ta och kassera ALLT som dem någonsin varit delaktiga i.


I övrigt en bra dag, vi var och kikade på landet en bit bort här nu på kvällen för vi insåg att det aldrig kommer hinnas med annars. Men satan i gatan vad långt bort det kändes nu, det går fet-bort direkt.

Jag har suttit och jobbat hela dagen, matat våra fågelvänner som kommer varje dag och skriker på altanen tills dem får ris.
Till vänster är en bil från idag, det var bara en av de två som var hungriga, medan för några dagar sendan när jag tog kort så var det båda, det brukar alltid vara båda två men idag satt maken i ett träd och vislade istället.

Förra veckan kom en hund springandes, som om han kände mig, upp med tassarna på trappen och dör stannade han och viftade som en galning på svansen. En ung kille var det, och det är första gågen det händer. Jag hade aldrig sett honom och även om han var lite små ängslig först så var han väldigt framåt. En kompis, kom vaggandes efter men hon var inte så framfusig. Dem fick vatten och lite godis, den äldre tiken gick iväg medan lillkillen hade bestämt sig för att bo kvar och la sig och sov alldeles utanför dörren medan jag jobbade. Efter en stund gick han på upptäcksförd på altanen och en granne fick se honom, kanske trodde dem inte att jag visste om honom och de skrämde bort honom. Det lite lustiga är att dem gjorde helt tyst, jag stack ut huvudet för at se varför han sprang iväg och såg då grannen en bit bort. Innan dess han han i varje fall bli både kliad och få lte mat och en sovstund, han var kvar riktigt länge.



För ett par dagar sen när Nui kommit hem på eftermiddagen var det så väldigt fint väder så vi åkte ner och tog en simtur alldeles innan solen gick ner. Vattnet var högre än någonsin, och över 5 meter som brukar vara strand var totalt borta. Det var härligt att ta ett dopp, det var så länge sen. Svårt att tro att det är november med tanke på att det är så otroligt bra väder. Jag tror inte att det blir någon regn period på Samui i år.


Vårt kylsåp är sjukt. Några underliga utslag som blossat upp. Det första kom redan för flera månader sen men nu är det ju galet mycket. Det är bara 5 månader gamalt också så idag skickade jag ett mail till Hitachi så får vi se vad dem säger. Fattar inte hur det kan bli så här.
Jag hoppas nu att dem byter ut det utan massa strul, det är ju inte så man vill skcka det på reparation, för då måste man ju köpa ett nytt under tiden vilket betyder att hela iden faller.

Nu ska det jobbas lite till och sen kanske lite lördags mys.



Inga kommentarer: