18 jan. 2010

Planera är inte så lätt.

Som överskrifter berättar är det inte lätt att planera sakr i Thailand. Vi blev nu uppringda och fck besked att bilen vi skulle hyra inte finns förän mitt på dagen vilket innebär att vi kommr iväg på kvällen eftersom man vanligen får vänta flera timmar på att komma med båten. Det betyder i sin tur att jag får köra under natten för att sedan på eftermiddagen efter köra tillbaka och det är uteslutet.


Nu blev planen att åka upp med buss kanske redan ikväll om det är möjligt och att i Bangkok hyra bil som vi kan lämna på Samui för en extra slant. Visst låter det enkelt, som det mesta annat. Så är det dock inte. De priser som kontoret på samma firma uppgav i Bangkok är helt anorlunda mot vad vi fick här, och det till det sämre. Jag tänkte då kolla deras hemsida för att se vad som står där men hemsidan fungerar bara tills jag vill få fram priset då kommr ett error meddelande fram. Så irriterande att behöv avsätta flera timmar på något som borde ta några minuter. Dessutom känns det tryggare att ha en bil på väg upp för jag ska erkänna att jag inte litar så mycket på att det verkligen finns en bil exakt när jag vill även om dem säger det, tyvärr.

Åter till arbetet...

Inga kommentarer: