3 jan. 2010

Dags att skjuta av lite jägare och riksdagspatrask.

Läste just om vargjakten. Det är så man blir otroligt orolig över hur många människor är skapta innan för pannbenet. Att människan som djur är ett otug som inte bryr sig om andra än sig själv och sin avkomma är väl knappast nytt men när det ska till att leka gud på högsta nivån och dessutom göra det utan att använda den lilla hjärnan så blir det tragiskt.


Det finns idag ca 240 vargar och riksdagen säger att det ska finnas 210? Är dem helt sjuka i huvet undrar jag och hoppas på fullaste allvar att de som tagit beslutet får en långsam död.

250 djur, ett vanligt pendeltåg rymmer nästan 5 gånger så många personer, 250 stycken djur är väl otroligt lite? När ska vi starta människoslakten på allvar vi är väl lite fler än 250 stycken?
Det är förbaskat lustit att det blir skriverier och att tex Kina aktivt försökt minska antalet invånare för så får man inte göra men med andra djur än människan kan får man göra som man vill.

Det skulle alltså skjutas 30-40 djur och till det anslöt sig mellan 10 000-12 000 jägare. Jag vet inte om jag missuppfattat något, men om vargarna är för många varför behövs det 500 jägare per varg, dem kan väl inte vara sällsynta om dem är för många, eller? Kanske är det en rolig hobby att få döda en varg? Om vargarna är för många när dem är över 210 stycken hur många jägare kan det bli innan det blir för många. Kanske finns det någon galning som väljer att hjälpa vargen med samma medel som jägarna, jag skulle applodera.

Att tämja djur har fått rasande motaktioner tex har jag läst om det när det gällde tigrar och flera andra djur. Det är att blanda sig i naturen..... Döda dem , eller fälla heter det ju så fint är bättre. Är det bara männsikan som är fridlyst trots sin överdrivna utbredning? Vissa individer verkar i princip bara se till det som gynna en själv, andra kan sträcka sig till släkt och kanske några där till och sen finns ett fåtal som kan sträcka sig till andra arter än sin egen.

Det är nästan så jag vill säga att jag hoppas att det blir ett katastrofens år som skördar många människors liv eftersom majoritetens hjärnor inte klarar av att greppa att det är VI som enda däggdjur på hela planeten som är många tusen gånger för många och vi har ingen planering till att minska vår befolkning, snarare tvärt om. Idiotin saknar ord.
Just nu jävlig trött på oansvariga människor som anser sig ha ensamrätt om vår planet.

Citat från DN

Det är tidig förmiddag och den lågt stående vintersolen sprider ett behagligt ljus i Kenneth Holmströms kök. På det kaffedukade bordet ligger en bunt foton utspridda mellan ljusstakar och annat julpynt. Det är makabra bilder: får med rivna halsar, uppsprättade magar och inälvor hängande som paket utanför de sönderslitna kropparna.

– Det är vargens verk, säger han kort. Totalt förlorade vi 32 djur i två attacker. Det var rena massakern. Först förstod jag inte vad som hade hänt. Jag vaknade av ljud mitt i natten och trodde först att fåren gått igenom stängslet. Men det var värre än så…

Kenneth Holmström är fårfarmare och skogsägare i Brattfors utanför Filipstad i östra Värmland.

Han är också en av cirka 10.000 jägare som har registrerat sig för att delta i vargjakten i januari och februari. I Värmland ska nio vargar skjutas i det som blir den första licensjakten på varg någonsin i Sverige. Det är ett historiskt beslut.



Det är en massaker att vargarna försöker skaffa föda? Har den här riksidioten varit i ett slakthus, vet han hur vi får mat? han får det att låta som om vargen är ond. Just den här typen av männsika är ju så pantad att jag inte finner ord. Hade vargen haft uppfödnings anläggningar där den dödat många fler djur än dem äter, då hade människan hatat den rent allmänt för hur den beter sig. Men idag är det enbart människan som beter sig så. Suck Kenneth Holmström kommer du från en trakt med kraftig inavel eller hur kommer du undan med hur männsikan beter sig? Svaret är givet, han är som så många andra, extrem narcissist.


Ytterligare citat från DN

Enligt officiell statistik finns det i dag cirka 250 vargar i Sverige och riksdagen har beslutat att nivån ska ligga på ungefär 210 djur. Det är bakgrunden till beslutet om licensjakt.
Till detta kommer problematiken med inavel. Den svenska vargstammen är en av världens minsta och så gott som alla svenska vargar anses härstamma från ett par som etablerade sig i nordvästra Värmland i början av 1980-talet. Nytt blod har tillförts med vargar som invandrat från Finland och/eller Ryssland, men det räcker knappast och myndigheterna vill därför inplantera ett antal djur från Ryssland eller Baltikum.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet, Olof!!!

Imorgon drar jag t Amsterdam. Hoppas allt går fint :)

Hälsa
Kram
//Jes

Anonym sa...

Javisst.... ta hjälp av Runar och låt honom ladda geväret och skjut av många av våra korkade sk politiker ! I synnerhet dom som tycker att sjuka ska arbeta och dom som är friska ska ta semester.

Anonym sa...

Vill inte påstå att du har fel och jag har rätt men tänkte ge lite av mina tankar om jakt och jägare. Är uppfödd i en jägarfamilj och i hemmet har det funnits jakthundar sedan jag föddes.Jag har även ägt och uppfostrat 13 hundar sju stövare fem taxar och en jämthund. Jakten har alltså varit tillsammans med sport mitt största fritidsintresse. Har nu efter att ha flyttat ned hit till Thailand lovat frun att inte jaga för," Buddah säger att det är fel att döda" Måste dock säga att det är lite skenheligt att servera och även äta hamburgare, om man nu är total motståndare till jakt Kan berätta att jag i älgjaktlaget där jag jagade hade en medlem som jobbat på ett slakteri och fick lov att sluta eftersom han inte stod ut med hur djuren behandlades där. Beträffande vargjakten kan jag inte ha nån åsikt då jag redan hunnit flytta innan det blev problem i mina hemtrakter. Är dock övertygad att även jag varit motståndare till att hysa så många vargar i min hembygd, och därför inte kunna fortsätta med jaktformen som jag tyckte bäst om, nämligen löshunds jakten. Vet inte om du vet vad den innebär, men efter att ha läst många insändare i tidningarna kan jag säga att 99 % av dom som skriver där inte har en aning. Älg går att jaga med hund i band, rådjur går kanske, är tveksam och hare går definitivt inte. Kan även förstå föräldrarna som inte törs släppa ut sina barn när vargarna totalt orädda går mitt i byn på dagarna, och de som vill ha vargarna kvar säger att det inte är någon fara för det har inte på 90 år hänt att någon människa har blivit dödad av någon varg. Har ju så vitt jag vet inte funnits varg i Sverige under de åren så det kanske inte är så konstigt. Och vem som förälder skulle vilja att just deras barn blev den första att bevisa motsatsen ? Inte jag i alla fall och antar att ingen varken vargälskare eller vargjägare ville uppleva något sådant. Och som en del säger att ni får väl flytta om ni inte törs släppa ut barnen, men även det tycker jag inte att det är något bra råd då många människor i min hembygd trivs väldigt bra i sina gårdar som gått i arv genom generationer. Har dock blivit en väldans infekterad debatt om detta i alla tidningar i Sverige och hur dom ska lösa detta så alla blir någorlunda nöjda har jag dock ingen aning om. Är glad att jag befinner mig här även om jag litegrann saknar att sitta i skogen en strålande höstdag och lyssna på ett ljungande hardrev.
Ha det bra hälsar flor