30 dec. 2009

Paus i Vardagen

Nu har min kusin Linus kommit hit med flickvän och en kompis. Tjejerna är på långresa och ska vara borta ända till i vår och Linus passade på att möta upp dem här under några veckor. Väldigt kul, vi har inte etts på flera år.


Det har ju blivit ett avbräck i vardagen och med lite äventyr. Vi har bland annat haft några härliga dagar vid Thong Takian Beach på norra Lamai, stranden kallas också silver beach. Den är ju betydligt mysigare än de långa stränderna tycker jag och det brukar också vara väldigt stilla och fint vatten när det på andra stränder kan vara lite mer vågor. Vi han också med att besöka Hin Ta Hin Yai, de enligt mig lite överskattade stenarna i form av en man och kvinnas kön som ligger i södra Lamai.






Efter lite badande på den stranden åkte vi och tittade på lite Na Muang 1 vattenfallet och det var verkligen mycket mer folk ute och rörde på sig nu mot tidigare. Thong Thakian är det inte många som känner till trots att det ligger så lättåtkomligt så där blir det aldrig direkt mycket folk. Vid vattenfallet var det väl inte supermycket folk heller men det behövs inte så mycket folk där för att det ska bli kö. Där svalkade vi oss i det förhållandevis kalla vattnet.

Igår var vi även en sväng upp till Big Buddha där vi gjorde en del i den klassiska ritaualen och vi fick vår närmaste framtid spådd. För mn del såg den strålande ut så det är väl bara att hoppas på det, Linus fick även han en bra framtid medan tjejerna fick det i särklass sämsta jag sett, så dem blev lite fundersamma och man får väl hoppas det inte blir så illa.

När vi va klara där åkte vi till Wat Laem som ligger bredvid, här var det som alltid mycket mindre folk och det är ju som jag skrivit förut mycket finare. Där blev det en pannkaka innan vi fortsatte bort till Choeng Mon beach. Jag blev sittandes med två jetski killar medan de andra badade och det slog mig att jag nu faktiskt kan sitta och prata om i princip vad som helst med folk på Thai. Är Nui med så vänder dem sig alltid mot henne oavsett om jag pratar eller ej. Det känns såklart väldigt kul eftersom jag inte pluggat eller så utan att det bara kommit med tiden av sig självt, med en del egen vilja såklart.



Igår var vi i Chaweng och det blåste en hel del på stranden så det var väldigt mycket vågor och även ganska så strömt i sidled. Stranden är ju långgrund så det känndes inte så oehagligt som det annars kan göra ibland. Lite kul att fp leka i vågor, det var ju ett bra tag sedan jag gjorde det. Jag har nu även fått en liten turistsolbränna vilket satt bra. Nui har klagat på att jag är kritvit.

På kvällen fick jag med mig Nui också och vi åkte in till Chaweng där vi hittade kusin och vänner på Star Club, ett drag show ställe. Det är ju något man i princip måste se under sin vistelse i Thailand. Det var väl ingen högklassig show även om showarna verkligen tror sig glänsa som de stjärnor dem mimar till. Vi satt i bra läge för att bli deras små lekobjekt men det är bara att bjuda till. det var faktiskt ganska så kul men efter några nummer hade vi blivit mätta och gick och satte oss på ett lugnt ställe och pratade lite.


Tidigare på dagen såg jag en Thaiboxningsflyer som Linus hade fått och det pryddes av ingen mindre än Buakaw Por Pramuk, en i särklass skicklig Thaiboxare som dels vunnit K-1 Max 2006 och hans record är typ helst sjukt med över 350 vinster på 400 matcher. Han ska vara på Chaweng stadium ikväll men om han går match framgick inte riktigt. Vem han i så fall ska möta vore kul att veta eftersom jag har svårt att tro att dem kan skaka fram många värdiga motståndare till honom. Hade varit kul att se om han nu ska gå match så jag ska luska lite under dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

WOOOOW!!!!

Du måste gå och se Buakaw....Skit vad synd att jag inte är där..Hade varit så in i bomben skoj!!!

Vad roligt att Linus är och hälsar på!
Hälsa så jättemycket

Gott Nytt År på er!
Kram